"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Vege Sukiyaki ...................

   и поредното ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО!

Винаги съм мислила, че не обичам състезания, съревнования, предизвикателства....изобщо конкурси от всякакъв тип.Никога не съм била фен на спорта, никога не съм обичала да се състезавам в каквото и да било.....
НО.....ето че участвам в поредното.  :-)
Оказа се, че просто не съм избрала МОЯТА област.Тази, в която обичам да творя, да експериментирам, да пробвам нови неща , тази, в която дори сама търся предизвикателствата .

Преди време получих имейл, в който ми предлагаха да се включа в поредното такова , на Kikkoman.Трябваше да избера измежду осем японски соса на фирмата Kikkoman и да приготвя ястие с някое от тях.

http://www.oishii-cuisine.com/    

Аз се спрях на два, които до този момент май не бях използвала.




Естествено, след това се започна търсене на рецепти, продукути.....добре, че "килерът" ми е добре зареден.   :-)
И понеже не ям месо, както знаете, първата рецепта, на която се спрях , е със зеленчуци.
 Или

Вегетарианско Sukiyaki и спагети от черен ориз
 



2 стръка пресен лук
1 чушка
2 сушени гъби шийтаке
1 тиквичка
2 моркова
1/2 ряпа дайкон
200 гр пушено тофу
3 с л сос Sukiyaki
1 ч ч гореща вода
2 с л кокосово масло/зеленчуково олио
див лук, за поръсване


300 гр спагети от черен ориз



Зеленчуците се нарязват на жулиени.
Тофуто се нарязва на кубчета.
Загрява се кокосовото масло и 1 с л вода в тиган и нарязаните зеленчуци се сотират за около 2-3 минути.Добавя се тофуто и се сотира още 1 минута.
Добавят  се сосът Sukiyaki , горещата вода и ястието се задушава под капак на слаб огън до извиране на течността.

Спагетите от черен ориз се пускат във вряща подсолена вода с 1 с л олио и се варят 3-5 минути.

Преди поднасяне се поръсват с нарязан див лук.

Да ви е сладко!




Sukiyaki sause 

соев сос
захар
вода
вино

Ако искате сами да си го приготвите, ето и примерна рецепта:
1 ч ч соев сос
1/2 ч ч саке
1/2 ч ч мирин
1 ч ч вода
1/2 ч ч захар




4 коментара:

  1. Краси, за много години!
    Да е здрава, усмихната и щастлива!
    И както винаги при теб има нещо интересно!
    И аз получих такъв мейл, но изобщо не съм наясно
    какво ще приготвям!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз имам покана, но май ще се въздържа:) Успех!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, За много години!
    Много вкусно звучи, ястието е много красиво, успех!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви, момичета!
    Експериментирам си аз..... :-))
    Успех на престрашилите се и поздрави!

    ОтговорИзтриване