"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

ЗА МЕСОТО ..............

"Поставете в леглото при детето една ябълка и едно зайче.Когато то изяде зайчето и започне да си играе с ябълката, ще ви купя нова кола!"
Харви Дайъмънд, автор на "Сила за живот"

Защо започвам така?
Защото за мен първият мотив да спра да ям месо бе етичен.
Попаднах на 1-2 филма, които доста образно дават представа как се отглежда в наше време стоката "месо".И тя няма нищо общо с добре изглеждащи, спокойно пасящи по зелени морави крави, овце, телета, агнета.
Няма да давам линкове, кадрите не са за всяко сърце.При добро желание всеки може да ги намери в Интернет.
Но аз , която не страдам от неземна любов към животните, не мога дори и да си представя да отгелждам в къщи куче, котка, зайче, бях потресена.От безразличието, от жестокостта, от нехуманността, дори на моменти от омразата, демонстрирана към животните, които се очаква да станат наша храна.

Защо продължих?
Защото ме заинтригува и здравословният аспект.
Ежегодно в развитите страни се изразходват милиарди за здравеопазване, а хората вместо по-здрави, стават все по-болни.
Общото между тях е "нормалният", съвременен начин на хранене, наблягащ основно на фабрични, силно преработени храни, много захар, много тестени храни, много месо.
Много месо?
Колко е това "много"?
Често чувам реплики:"Че то аз без месо на масата не мога да се наям."
Имайки предвид, че човек яде поне три пъти на ден, следователно яде месо три пъти на ден.
Или "предвидливо" замества месото на закуска, да речем, с млечни продукти.Колко са млечни ще е обект на друга публикация.
Не искам да бъда грешно разбрана.Аз не съм против тоталното отричане от месото.
Факт е, че и с умерен прием на качествено месо, например 1-2 пъти седмично, здравословният риск е минимален.
Ако можех да си осигуря месо от щастливо отгледани животни, като тези, които спокойно си пасат и преживят по пасищата на Нова Зеландия например, хранени са с качествен фураж, не са тъпкани с хормони за бърз растеж, не са им давани антибиотици и други лекарства на корем, да, може би бих хапвала отвреме навреме и по някоя пържола.
Прекаляването с месото днес обаче води след себе си много и сериозни здравословни проблеми-болести на сърцето, рак (страните с най-голяма консумация на месо-Аржентина и Уругвай, са сред държавите с най-висок процент рак на гърдата и рак на дебелото черво), ревматизъм, остеопороза.
А защо не ям месото от "модерните" супермаркети:
След умъртвяването на животното процесът на разлагане започва почти веднага, което води до появата на токсини (трупна отрова).Производителите на месо се опитват да подтискат тези процеси, като обработват месото температурно, с опушване, замразяване, нитритни разтвори и химикали.Много от тези химикали стимулират развитието на туморни клетки.
Животните също така се хранят с фураж, който съдържа транквилизанти, хормони, антибиотици и други препарати.
С едно изречение, химическата обработка на животните започва още при отглеждането им и продължава дълго след смъртта им.
В развитите държави месото се обогатява с много вредни вещества-ДДТ, арсен, който се използва като стимулатор на растежа натриев сулфат, който придава на месото "пресен" вид.
Месото съдържа следи от хормони, кленбутерол (ускорява развитието на мускулите), тиреостатици, остатъци от лекарства, диоксини.
Много месокомбинати имат специално оборудване (тумблери) в които месото се кисне и върти в разтвор от вода, нишесте, течен пушек, консерванти, нитратна сол.Целта е месото да се напои като гъба и да изглежда добре после на витрината.
Свинското месо се инжектира с оцветители, за да изглежда прясно и свежо.
Още ли ви се хапва месо?
На мен, честно казано , не.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Не приемайте публикацията като осъждане.Или като призив да спрете да ядете месо.
Всеки знае най-добре как иска да живее, как иска да се храни, как иска да организира живота си.
Аз просто давам информация.
Кой и как ще се възползва от нея, решава сам.
Аз нямам познати и приятели-вегетарианци.Всички са месоядни.
Това не ни е попречило да си останем добри познати и приятели.  :-))

----------------------------------------------------------------------------------------------
Публикацията няма претенции да е медицински издържана.Аз нямам това образование.
Използвани източници:
1.материали от интернет
2."Какво ядем-храна или отрова...."Росица Тодорова, изд. РАСПЕР
3."Код:вегетарианец" Армин Ризи, Роналд Цюрер, изд. ORGON


3 коментара:

  1. И аз от известно време избягвам да ям месо.Имам допир и с домашно отгледани животни, но гледам да не консумирам, защото след дългите прочити е неизбежно да не се замислим и да осъзнаем, че вреди сериозна на нашето здраве.Сега мечтата ми е да откажа цигарите и ще съм много щастлива и свободна.Дано да успея.

    ОтговорИзтриване
  2. От 2 години не съм докосвала месо, отскоро премахнах и млечните продукти и яйцата от храната си.
    Това, заедно със сбогуването ми с цигарите, са най-добрите ми решения, вземани някога.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  3. и аз съм с идеята да премахна животинските продукти от менюто си,дано да успея.Благодаря за публикацията!Аз на свой ред ви предлагам да прочетете книгата,на която се натъкнах тези дни,тя е писна точно в този дух http://stignime.com/books/26%5CEnz_faktor.pdf

    ОтговорИзтриване