"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

МЕНЮ: Какво ядем?


"Не ядем месо!"
"А! А какво ядете тогава?"- с едно такова учудване и недоумение....  :-)
"Ами...всичко останало!"

Толкова пъти съм водила този разговор....
Вече се изкушавам на въпроса Какво ядем, да отговарям :
"Ами , нищо!Фотосинтезираме!"

Провокирана от този въпрос, реших, че една категория МЕНЮ няма да е излишна.Пък дали е така, времето ще покаже.
Изброените ястия по-долу не са за един ден....просто идея какво включва менюто ни.
А за по-нататък МЕНЮ-то ще е за един ден.



Една от обичайните ми закуски.....поне 2 пъти в седмицата.

Кисело мляко с банан, праскова /друг плод/ и мед/агаве



Прясно краве мляко вече не използвам.Замествам го успешно с ядкови млека-бадемово, сусамово, соево.....



За салатките да споменавам ли?
Вариантите при тях са милиони.....
Тук-червен боб, червени чушки , маслини, яйце, магданоз






Тарта от маслено тесто с печени зеленчуци



Маринована кладница - соев сос, зехтин, агаве сироп



Маринован карфиол


Горчица, кетчуп, майонеза в повечето случаи се правят у дома.
Специално горчица никой вече не иска купена....  :-))





Червен ориз с броколи и аспержи на пара



Галет с ябълки и круши- маслено тесто от пълнозърнесто брашно и плодове.




Та, какво ядем?  :-)

-------------------------
На първата снимка:жулиени от морков, краставица и чушка с хумус.
Страхотен обяд.
Или вечеря.




10 коментара:

  1. Ами да - и на мен ми е странно това...Ядете си каквото си искате. Аз още не съм се решила на тази стъпка, но ми се струва, че все по- често започвам да я обмислям...Ама този вариант - със яйцата и млечните продукти...за сега не се виждам без сладолед и баница :-( Но - живота ще покаже... А вас ви поздравявам...има достатъчно постни или вегетариански ястия, така, че...интересно какво ли се яде по време на пости...сигурно и там се фотосинтезира ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. Краси и аз бях от тези питащите, когато за първи път преди 15 години се запознах с истинска вегетарианка и от тогава до сега вече имам много приятели, които не консумират изобщо месо и честно казано тяхното меню е по-разнообразно от нашето - на похапващите месо... А вкъщи имахме много интересен случай - моя племенник един ден се прибра от детска градина - беше на 3 или 4 години и каза, че е вегетарианец и обясни, че това означава, че не яде месо :) Продължи с това свое решение близо 10 години. Дори беше научил една закусвалня как да му правят "постен" дюнер :)

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм вегетарианка, но не съм и фен на месото, така че с удоволствие бих опитала от предложенията! Подобна закуска - кисело мляко и плодове често присъства на трапезата ми :)
    Поздрави за инициативата!

    ОтговорИзтриване
  4. Аз не ям нито месо, нито яйца, нито каквито и да е млечни продукти.
    Според много хора съм абсолютно луда, гладувам и съм потенциален скорошен пътник за небитието.
    Нека е така, по-важното е, че по-добре не съм се чувствала никога.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  5. skylife, не че имам дълъг опит, но съм разбрала, че насила нещата не се получават.Трябва човек да има вътрешното убеждение, усещане и сигурност, че това е правилното за него.Така че, не се отказвай насила от любима храна, ако и когато му дойде времето, дори няма да ти се яде сладолед например.У нас също кутията сладолед беше почти задължителна в камерата.От почти година обаче не сме купували, правя домашен плодов сладолед.На никой не му липсва купения.Е, ако на някого му се прияде, не мисля, че е фатално.....стига да не е всеки ден.
    Поздрави! :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Габи, има нещо вярно.Определено месото ограничава разнообразието.....сега, търсейки как по-различно да приготвя зеленчуци, или други продукти, доста разнообразихме менюто.
    А за толкова малко дете наистина е необичайно...интересно от какво ли се е повлиял на тази възраст.
    Усмихнат ден! :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря , tillia!
    Ще се радвам, ако ти допаднат рецепти!
    Поздрави! :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Така е, Рони.
    Един познат на съпруга ми дори ни пита дали не сме влезли в някоя секта.....А вегетарианството не е някакво ново откритие, да кажеш, че има хора, които още не са чували за него....
    Хубав и усмихнат ден! :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Краси,горчицата ме заинтригува :), имаш ли я вече тази рецепта или тепърва предстой да я прочетем?

    ОтговорИзтриване
  10. Няма я рецептата в блога.
    Но понеже имах доста запитвания за нея, скоро ще я напиша.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване