"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Екзотичен тиквеник

Тиквеник правя 2-3 пъти в годината.Обикновено по Коледа и Нова година.Някак си съм го "запазила" сред празничните десерти в това време на годината.....
Но преди няколко дни, гледайки как във ВИП Брадър си правят тиквеник, така ми се прияде, че времето до Коледа ми се видя едно дъъъълго-дълго. :-)
Та, реших, че няма да се подлагам на мъчението да чакам, да сънувам и да преглъщам всеки път, като видя тиква, купих една прясна-прясна кестенка и ....Воала, тиквеникът е налице.



А защо екзотичен?
Ами за да е различен от Коледния.
За да е нещо ново и по-различно.

Та, трябват ни:

1 пакет кръгли кори - обикновено са по 3 броя в пакет
тиква, настъргана.Сега, точно количество не мога да дам, някои обичат много плънка, други по-малко, но все пак, около килограм.
3-4 с л агаве, може и мед
3 с л захар
4 с л стафиди
1 ч л канела
1 ч л джинджифил
2 с л кокосови стърготини
100 гр натрошени бадеми
2 с л шарлан, + 1 с л за намазване на тавата


Настърганата тиква се смесва с останалите съставки в купа.
Всяка кора се намазва със шарлан, нанася се част от плънката и се навива на руло.
Получените 3 рула се слагат в намазнена тава и се пекат на 180 градуса до зачервяване.
След изваждане от фурната се наръсват с пудра захар.


4 коментара:

  1. Краси, добавката на джинджифил предполагам , че го прави съвсем различен!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, определено има по-неспецифичен аромат.
    Но на любителите на джинджифил неминуемо ще им допадне. :-))
    Поздрави и спокоен уикенд, Дани!

    ОтговорИзтриване
  3. На мен със сигурност ще ми допадне :) Екзотичен и с джинджифил ... малко за разнообразие, а и съм любител на джинджифила, така че се нареждам на опашка за парченце :)
    Поздрав с усмивка Краси!

    ОтговорИзтриване
  4. Аа, той нашия отдавна свърши.
    Но, ако го пробваш, се надявам да ти хареса. :-)
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване